środa, 2 stycznia 2013

MY czy MINE? Wiesz jaka jest różnica? - przymiotniki i zaimki dzierżawcze w języku angielskim

Bierzemy zatem na warsztat zaimki osobowe w języku angielskim.

Na początek zajmiemy się różnicą między formami MY a MINE. Obie w zasadzie identycznie się tłumaczą na polski - to o co w tym wszystkim chodzi?

Mamy w angielskim możliwość odpowiedzenia na pytanie "czyje to jest?" na dwa sposoby z użyciem zaimków osobowych "moje". Jedno "moje" to MY, a drugie "moje" to MINE.

Formie MY zawsze towarzyszyć będzie rzeczownik - jest to forma niesamodzielna.

Formie MINE nigdy nie będzie towarzyszył rzeczownik - to forma, która zawsze występuje sama.

A więc możemy powiedzieć:

This is my cat - to jest mój kot.
lub
This cat is mine - ten kot jest mój.

W pierwszym zdaniu mamy MY CAT ( my + rzeczownik), w drugim MINE bez niczego, stojące zupełnie samo, bez żadnego rzeczownika.

Identycznie zachowują się formy:

YOUR - twój/wasz (forma z rzeczownikiem), np. This is your cat.
YOURS - twój/wasz (forma samodzielna), np. This cat is yours.

HER - jej (forma z rzeczownikiem), np. This is her cat.
HERS - jej (forma samodzielna), np. This cat is hers.

OUR - nasz (forma z rzeczownikiem), np. This is our cat.
OURS - nasz (forma samodzielna), np. This cat is ours.

THEIR - ich (forma z rzeczownikiem), np. This is their cat.
THEIRS - ich (forma samodzielna), np. This cat is theirs.

Formy HIS i ITS pozostają takie same w obu przypadkach.

 Miłej nauki!

Aby pobrać wersję do druku, kliknij tutaj >>>






11 komentarzy:

  1. Bardzo przydatne :) . Dziękuję za pomoc.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten post bardzo mi pomógł :) Dzięki za wytłumaczenie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki wielkie. Super post,.napisany takim bardzo prostym językiem. 😉

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. Akurat tak mnie interesuje nauka języka angielskiego, że sprawdzam sobie różne informacje i wpisy na blogach, które w jakiś sposób mi pomogą. Coraz częściej łapię się na tym, że próbuję uczyć się nowych słówek. Świetną szkołę można znaleźć tutaj https://lincoln.edu.pl/krakow/centrum/ gdyby ktoś chciał poszerzyć swoje horyzonty.

    OdpowiedzUsuń
  6. dziekuje ci naprawde super zrozumiałam

    OdpowiedzUsuń
  7. czy moze być jeszcze jeden blog o my i mine

    OdpowiedzUsuń